Idealny klient. Jakie są jego oczekiwania?

Kiedy już wiesz kim jest Twój idealny klient, warto bliżej przyjrzeć się jego oczekiwaniom. W tym celu odpowiedz sobie na pytanie: Czego potrzebuje mój idealny klient? Tworząc z myślą o potrzebach i pragnieniach swoich klientów będziesz w stanie wykonać produkty na które z pewnością zareagują i ostatecznie zdecydują się kupić. Oczywiście możesz też rozwijać produkty w oparciu o inne kryteria i sprawdzać czy znajdą odbiorców. Kto wie może w ten sposób odkryjesz produkt który przyniesie Ci nie nieoczekiwany sukces?

Jeżeli jednak chcesz zwiększyć swoje szanse sprzedaży do maksimum, spróbuj tworzyć produkty tak aby w jak największym stopniu zaspakajały potrzeby twoich klienty. W oparciu o ich zainteresowania, płeć, wiek i miejsce zamieszkania można dużo powiedzieć na temat osoby i jej potrzeb. Jeśli nie masz jeszcze opracowanego produktu zaspokojenie potrzeb powinno być dla ciebie wyznacznikiem w trakcie jego tworzenia. To, co robisz, powinno rozwiązać problemy, którą mają obecnie Twoi odbiorcy. To wcale nie musi być wyrafinowana potrzeba, czasami może to być po prostu posiadanie portfela wystarczająco dużego do pomieszczenia np dowodu rejestracyjnego.

Przypomnij sobie ile razy mówiłeś że przydał by ci się nowy samochód, buty, czy jakieś narzędzia? Fajnie byłoby je mieć to oczywiste ale czy tak naprawdę ich potrzebujesz? To właśnie są pragnienia. Nie potrzebujemy tych rzeczy ale koniecznie chcemy je mieć, co czyni z nich ważny obszar który należy wykorzystać rozwijając swoje produkty.  Zastanówmy się jakie są najczęstsze rodzaje potrzeb i pragnień?

Idealny klient

IDEALNY KLIENT – POTRZEBA FUNKCYJNA

Tego typu potrzeba jest czymś, co można rozwiązać za pomocą produktu, który służy konkretnemu celowi. Jakiego rodzaju przedmiot mógłby spełniać taką funkcję?
Być może Twoimi idealnymi klientami są motocykliści którzy potrzebują skórzanej kurtki która będzie stanowić dla nich ochrone podczas jazdy.  Jest to bardzo konkretna potrzeba, którą możesz zaspokoić. Wiesz, że każdy motocyklista potrzebuje odpowiedniej odzieży dla swojego bezpieczeństwa, więc jeśli zaoferujesz im odpowiednią kurtkę, rozwiążesz tę funkcjonalną potrzebę.

IDEALNY KLIENT – CIEKAWE LUB KREATYWNE

Czasami potrzeba, którą będziesz musiał zaspokoić, może być bardziej związana z osobistymi upodobaniami lub pragnieniami niż konkretną potrzebą. Być może twoi klienci lubią ręcznie robione skórzane portfele z bogatym zdobieniem. Uważają że tego rodzaju produkt będzie pięknie wyglądał i pasować do ich stylu. Jest to coś, co cenią i czego pożądają choć nie ma to nic wspólnego z funkcjonalnością. Sztuką jest dotarcie do osób które cenią rękodzieło i są skłonne docenić wysiłek i kunszt artystyczny.

IDEALNY KLIENT – GWARANCJA JAKOŚCI I TRWAŁOŚCI

A gdybyś mógł zapewnić swojego klienta że przedmiot który od ciebie kupił posłuży mu przez wiele lat albo do końca życia? Jeśli nie jesteś pewien że faktycznie możesz złożyć taką obietnice to nie powinieneś tego robić. Jeżeli jednak używasz wysokiej jakości materiałów i tradycyjnych metod oraz jesteś w stanie zagwarantować swoim klientom że wymienisz zakupiony przez nich produkt na nowy jeżeli ten ulegnie uszkodzeniu w pewnym okresie czasu to właśnie zaspokoiłeś potrzebę jakości i trwałości. Gwarancja której udzielisz nie tylko zaimponuje twoim klientom ale również podniesie wartość twoich przedmiotów.

 

Zobacz że rodzaje potrzeb i pragnień twoich idealnych klientów są różne a tworząc swoje produkty powinieneś skupić się na próbie ich zaspokojenia. Określenie tych oczekiwań będzie ci bardzo pomocne przez cały okres prowadzenia działalności. Z pewnością wykorzystasz tą wiedzę przy określeniu swojej grupy docelowej czy podejmowaniu decyzji jakimi kanałami prowadzić swoją sprzedaż.  Jeżeli posiadasz już klientów nie bój się zapytać ich czego oczekują, co poprawiliby w twoich produktach. Natomiast jeśli dopiero zaczynasz to uruchom wyobraźnie. Pomyśl o idealnym kliencie o swoim produkcie i staraj się być na tyle konkretny na ile to możliwe.

 

 

 

 

 

Artykuł opracowany na podstawie tekstu ze strony: leatherbeast.com
Zdjęcia: pixabay.com

Send a Comment

Your email address will not be published.