StartUp – 5 sposobów na znalezienie idealnego klienta

Na początku każdego StartUp należy ustalić kim są nasi idealni klienci. Czego potrzebują, jakie są ich pragnienia, a jakie zmartwienia. Później powinniśmy dowiedzieć się gdzie ich znaleźć, aby lepiej ich poznać i wejść z nimi w interakcje! Ta wiedza na temat twoich idealnych klientów, pozwoli ci na stworzenie odpowiedniej strategi marketingowej.

W tym momencie zapewne zadajesz sobie pytanie jak ich odszukać? Odpowiedź na to pytanie nie należy do łatwych. To ty musisz wyjść na zewnątrz, pokazać ze twój StartUp istnieje i ma ciekawe rzeczy do zaoferowania. Nigdy na odwrót. Pewnie, możesz mieć szczęście, a klienci sami cie znajdą ale takie podejście zazwyczaj się nie sprawdza. Popełniając ten błąd możesz czekać naprawdę długo i ostatecznie zniechęcić się i zrezygnować a przecież tego nie chcesz

 

Spróbujmy zatem w 5 krokach poszukać idealnego klienta.

 

FACEBOOK

Chyba nie muszę ci tłumaczyć jak potężnym narzędziem są portale społecznościowe. Jeżeli myślisz poważnie o sprzedawaniu swoich produktów w internecie a jeszcze nie ma Cie na Facebooku to rzuć wszystko inne i zacznij właśnie tutaj. Z mojego doświadczenia wynika, że właśnie portale społecznościowe najbardziej angażują potencjalnych klientów do zapoznania się z twoją ofertą. Obecność w grupie na Facebooku nie tylko pomoże Ci promować własną markę i produkty, ale także da ci bezpośredni obraz konkurencji, rzeczy które promują, w jaki sposób to robią i przede wszystkim do kogo zwracają się ze swoją ofertą.

 

TARGI

Obecnie w każdym większym mieście co jakiś czas organizowane są różnego rodzaju targi. Bierz w nich udział. To najlepszy i najprostszy sposób na znalezienie potencjalnych klientów. Tworząc reklamę to ty szukasz osób zainteresowanych twoimi produktami a na targach one szukają ciebie. Dużym plusem takiej promocji jest możliwość bezpośredniej interakcji z klientami. Wszystkie zaciekawione osoby które zatrzymają się przy twoim stoisku to cenne źródła informacji. W łatwy sposób możesz dowiedzieć się czego oczekują jakie wątpliwości mają odnośnie twoich wyrobów. Słuchaj wszystkich uwag a później staraj się wykorzystać nabytą w ten sposób wiedzę podczas tworzenia swojej reklamy w internecie.

 

PORTALE SPRZEDAŻOWE

Obecnie w sieci jest co najmniej kilka wartych uwagi portali na których możesz wystawić produkty twojego StartUp. Po każdej sfinalizowanej transakcji możesz sprawdzić kim jest osoba która kupiła od ciebie przedmiot. Możesz na przykład kliknąć profil kupującego i zobaczyć, jakie produkty od innych sprzedawców wzbudziły zainteresowanie tego klienta. Takie działanie daje olbrzymią wiedzę na temat preferencji tej osoby, dzięki czemu możesz obserwować upodobania i podjąć kroki które przyciągną do ciebie idealną grupę docelową. Możesz również uzyskać świetny obraz tego, co robi konkurencja, jakich opakowań używają i jak radzi sobie na portalu.

 

KONKURENCJA

Bez względu na to, czy szukasz konkretnego produktu na portalach sprzedażowych, czy grupy na Facebooku, robiąc to, szczególną uwagę zwracaj na firmy o podobnym profilu. Pamiętaj że te marki to twoja bezpośrednia konkurencją i ważne jest, aby mieć ogólne wiedzę na temat ich poczynań. Możesz zbierać bardzo szczegółowe informacje, np. zakresy cen podobnych produktów, konkurencyjność  materiałów ale przede wszystkim dowiedzieć się jak oni promują swoje produkty i jak Ty wykorzystując tą wiedzę możesz zwiększyć liczbę wyświetleń swojej strony.

 

BURZA MÓZGU – StartUp

Postaraj się przez chwile odpowiedzieć sobie na pytanie: Co robią moi potencjalni klienci i kim są? Czy są członkami jakiejś specyficznej grupy na Facebook? A może w poszukiwaniu ciekawych przedmiotów wolą spędzić czas na świeżym powietrzu np na targach? Jakakolwiek była by odpowiedź odnośnie miejsca, Ty musisz tam być i naprawdę zaangażować się w dostarczenie klientą czegoś wartościowego co pomogłoby w zaspokojeniu ich potrzeb.  Zrób to dobrze a na pewno wygrasz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artykuł opracowany na podstawie tekstu ze strony: leatherbeast.com
Zdjęcia: pixabay.com

Send a Comment

Your email address will not be published.