Twój idealny klient – 10 pytań, które pomogą Ci określić, kim jest.

Najprostszą drogą aby produkt dobrze się sprzedawał jest tworzenie go z myślą o zaspokajaniu potrzeb które posiada twój idealny klient. Żeby jednak to zrobić najpierw musisz dowiedzieć się kim oni są, jak wyglądają, czym się interesują i jakie maja potrzeby. Żeby to ustalić będziesz musiał odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pierwszym z nich brzmi:

„Do kogo chce kierować swój produkt?”

Zanim zaczniesz tworzyć swój produkt warto wiedzieć do jakiej grupy ludzi będzie skierowany. Kiedy ustalisz kto może być twoim potencjalnym klientem miał zdecydowanie większe szanse na opracowanie odpowiedniej strategi marketingowej nastawionej na przyciągnięcie właśnie tych osób.  Oczywiście są ludzie którzy pomijają tę czynność, ba nawet nie stosują reklamy,  a klienci sami do nich przychodzą. Niemniej takie sytuacje w praktyce prawie się nie zdarzają. Jeśli jesteś taką osobą to szczerze ci gratuluje i możesz nie czytać dalej tego artykułu ale jeśli nie masz tego szczęścia to proszę, zostań ze mną.

Oto 9 pytań które mam nadzieje pomogą ci odpowiedzieć na pytanie kim jest Twój idealny klient:

1.W jakim wieku jest mój idealny klient?
2. Jaka jest jego płeć?
3. Gdzie mieszka (duże miasto a może spokojna wiejska okolica)?
4. Co lubi a czego nie?
5. Jaką korzyść wyniosą z kupna twojego produktu?
6. Czy mają hobby? Jeżeli tak to jakie?
7. Z jakich stron internetowych korzystają?
8. Co robią w wolnym czasie?
9. Jaki jest ich status materialny?

Twój idealny klient

Twój idealny klient- Case study.

Zapewne masz problem z odpowiedzeniem na te pytania ale nie przejmuj się. Udzielenie odpowiedzi na nie naprawdę nie jest łatwe, zwłaszcza jeżeli nie masz jeszcze klientów. Podejdź do tego zagadnienia czysto hipotetycznie. Poproś kogoś o pomoc, we dwójkę o wiele łatwiej jest stworzyć idealnego klienta. Zastanów się kto chciałby kupić twój produkt a następnie, jakie cechy można mu przypisać. Pamiętaj nie jest to nauka ścisła popuść wodze fantazji.

Spróbujmy razem odpowiedzieć na te pytanie na przykładzie sklepu sportowego.

1. W jakim wieku jest twój idealny klient? 25-50
2. Jaka jest jego płeć? Głównie męźczyzni.
3. Gdzie mieszka (duże miasto a może spokojna wiejska okolica)? Raczej duże miasto.
4. Czym się interesuje? Sportem, motoryzacją, filmem.
5. Jaką korzyść wyniosą z kupna twojego produktu? Dobry i tani sprzet jest im potrzebny do uprawiania sportu.
6. Czy mają hobby? Jeżeli tak to jakie? Mogą być podróże
7. Z jakich stron internetowych korzystają?
8. Co robią w wolnym czasie? Spotykają się ze znajomymi, wyjezdzają za miasto.
9. Jaki jest ich status materialny? Raczej ustabilizowany.

Kiedy masz już tak przygotowane odpowiedzi możesz wdrożyć je do swojej strategii marketingowej ale tez udoskonalać swoje produkty tak aby lepiej zaspokajały potrzeby twojego klienta. Jeśli jednak dalej zastanawiasz się nad odpowiedziami prześledź swoja konkurencje. Obserwuj ich działania na Facebooku, zobacz do jakiej grupy kierują swoją ofertę. Możesz również odwiedzić ich fanpage i zobaczyć jacy są ich najbardziej aktywni członkowie. Sprawdź te profile może to rozwieje twoje wątpliwości. Oczywiście działań które możesz podjąć na tym etapie jest mnóstwo. Faktem jest że im bardziej przyłożysz się do tego zagadnienia tym lepiej twoja strategia marketingowa dotrze do odpowiednich osób.

 

 

 

Artykuł opracowany na podstawie tekstu ze strony: leatherbeast.com
Zdjęcia: pixabay.com

Send a Comment

Your email address will not be published.